Velika planina - krožna pot za vso družino

Zaradi svoje bližine in gondole, ki vas lahko pripelje nanjo, je Velika planina ena najbolj priljubljenih izletniških destinacij pri nas. Vendar se Velika planina ne začne in konča na Zelenem robu, Velika planina z Malo planino, Gojško planino, planino Kisovec, planino Marjanine njive, planino Dol in planino Konjščica, ki tvorijo največjo in najlepšo pašno planino pri nas, se razprostirajo veliko dlje od Zelenega roba. Gorska planota na višini okoli 1.300 do 1.600 metrov nad morjem ponuja tako lepe razglede kot možnost pohodništva in kolesarjenja. Pastirske koče so eden najlepših fotografskih motivov z naših planin. Danes vam predlagamo izlet, ki je primerna za vso družino in obenem združuje pohod in ogled prav vseh planin na planoti (torej ne le Velike planine). Pozabite na gondolo, na planino gremo iz druge strani.

Iz Kamnika se zapeljite do Stahovice in namesto za Kamniško Bistrico levo, nadaljujete po glavni cesti naravnost proti prelazu Črnivec, malo pred vrhom pa zavijemo levo proti Veliki planini oziroma Kranjskemu raku, kot nas usmerjajo table. Iz štajerske smeri pa prek Zgornje Savinjske doline, Luč na Kranjski rak. Na prelazu Volovljek za gostiščem Kranjski Rak, kjer se lahko ustavite na okrepčilu pred izletom, zavijete levo (iz štajerske smeri pred gostiščem Kranjski Rak zavijete desno) na gozdno cesto, kjer nekaj kilometrov naprej parkirate ob cesti oziroma na velikem parkirišču pri kamnolomu na Rakovih ravneh. Je pa pod planino še nekaj parkirišč, če se na Rakovih ravneh držimo levo pridemo do parkirišča Jelšev konfin (za Gojško in Malo planino ter planino Kisovec), če se pa držimo desno pa do parkirišča za Ušivcem (planina Marjanine njive, planina, Konjščica, planina Dol in Velika planina).

Danes bomo parkirali na velikem parkirišču za Ušivcem. Čaka vas približno ena ura lahkotnega vzpona na planino. Z parkirišča se povzpnemo skozi gozd do makedamske ceste. Cesti sledimo do oznake za Veliko planino in preko Stolniškega stanu (ki spada pod Gojško planino) po prijetni označeni poti med pastirskimi bajtami nadaljujemo proti planini, v daljavi bo že vidna kapela Marije Snežne. Pot vas Pripelje do kapele in nato med pastirskimi bajtami na Velikem stanu nadaljujete proti Zelenem robu.  Pot nadaljujte proti zahodnemu robu planote, kjer se odpira čudovit razgled  proti Kamniško-Savinjskim Alpam (Grintovec, Skuta, Turska gora, Brana, Planjava, Ojstrica …). Pred vami je nekaj vzpona na najvišjo točko - Gradišče (1666m). Na Zelenem robu se ob žičnici povzpnemo do Gradišča od koder je lep razgled po večjem delu Slovenije.  Z Gradišča pot vodi proti Poljanskem robu, kjer se odpira pogled na eno stran na pastirsko naselje in na drugo stran proti Ljubljanski kotlini. Pot vas pripelje na Malo planino, kjer si lahko vzamete čas za okrepčitev v enem izmed domov na Mali planini - v Domžalskem domu, Črnuškem domu ali pa Jarškem domu. Kamorkoli boste vstopili, povsod boste dobro jedli. Če pa so vas lepote planine prevzele in bi izlet radi podaljšali za kak dan, lahko v Domžalskem ali Črnuškem domu tudi prespite. Če se spustite nižje do planine Kisovec lahko obiščete tudi dom na Kisovcu, kjer prav tako nudijo prenočišča. Povsod vas bodo postregli z jedmi na žlico ter štruklji ali jabolčnim zavitkom. V sezoni dobite tudi kislo mleko, ki gre odlično skupaj z ajdovimi žganci. Izlet nadaljujete po makedamski cesti  čez Gojško planino in zaključite s potjo skozi gozd na izhodišče.

Izhodišče: za Ušivcem (1400m) Cilj: Gradišče (1.666m), krožno čez Malo planino. Čas hoje: pol ure vzpona, dvourna pot po planinah. Nezahtevno